Weekoverzicht

- 17 september

De week start met het politiek bestuur en de gemeenschappelijke fractievergadering van CD&V in Brussel.  Daarop wordt verder ingegaan op de politieke actualiteit.

's Middags ben ik te gast bij VIVES in Kortrijk om er in gesprek te gaan met studenten ecotechnologie rond mobiliteit, duurzaamheid en milieu.  De aankomende gemeenteraadsverkiezingen zijn een goede aanleiding om na te gaan wat partijen hierover in hun programma te zeggen hebben.

Daarna ben ik -samen met Minister Hilde Crevits- te gast in de Vrije Baisschool Pius X voor de opstart van het project Oki Doki (dat kinderen aan het bewegen wil krijgen) en de start van de campagne 'paraat voor de schoolstraat'.

In de vooravond volgt een overleg met de CD&V-kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen.

De dag eindigt 's avonds in Gent met het dagelijks bestuur van Tuinhier.

- 18 september

De voormiddag is vrijgehouden om nog een hele reeks praktische schikkingen te treffen in het licht van de gemeenteraadsverkiezingen.  Ik zorg er alvast voor dat de aandacht niet verslapt!

Na de middag heb ik tijd vrijgehouden om met een aantal kandidaten van de lijst op huisbezoek te gaan in Rollegem en Kooigem.

- 19 september

Ondertussen zijn ook de reguliere parlementaire werkzaamheden weer in volle gang.  De dag start 's morgens vroeg met het West-Vlaams Parlementair overleg in Brugge.  Van daaruit gaat het snel naar Brussel voor een hele dag werkzaamheden in de commissie Financiën.  Eerst is er de bespreking van een reeks wetsontwerpen met ondermeer belangrijke maatregelen voor de vastgoed- en logistieke sector.  Ook heb ik een hele reeks vragen aan de Minister van Financiën rond rechtvaardige fiscaliteit en ondersteuning van verenigingen.

In boekenhuis Theoria stelt Paul De Marez 's avonds zijn boek 'De ogen van de muskusos' voor over zijn beleving en belevenissen als pelgrim.

- 20 september

Een ietwat speciale dag vandaag in het parlement: de plenaire openingszitting van het parlementair jaar.  Dit gaat gepaard met de nodige plechtmatigheden en fractieoverleg.

's Avonds wordt in Budascoop het project 'stad op maat van de fiets' voorgesteld.  In de Warande in Heule worden eveneens de toekomstplannen uit de doeken gedaan aan de bewoners.

- 21 september

In het Concertgebouw van Brugge houdt de Balie West-Vlaanderen haar openingszitting van het werkingsjaar.

CD&V4.0 blaast 's avonds verzamelen voor een activiteit op Bellegem Platse.

De Fatimavrienden en vzw Oranjehuis organiseren dan weer een optreden van Agnes Bruneel.

- 22 september

In Gent is er eerst Raad van Bestuur van Tuinhier.

later op de voormiddag volgt er nog een campagneoverlegmoment.

In Aalbeke zijn er Sint-Corneliusfeesten met ondermeer een apero-petanquetornooi op de middag.

Davidsfonds BelKoRol zet het werkjaar traditioneel in met Vers Geperst, de voorstelling van hun activiteitenkalender.

's Avonds start Levensloop Kortrijk aan de  Diksmuidekaai.  Gedurende 24u lopen de deelnemers ten voordele van kankeronderzoek.

In het waterpolo neemt KWKortrijk het op tegen Eeklo.

- 23 september

Levensloop loopt verder voor het goede doel.  In OC De Vonke in Heule is er de jaarlijkse fossielenbeurs.  In Bellegem is er autocross en de Bellegemse Tuinhierafdeling houdt in de provinciale tuinbouwschool een bijeenkomst rond leifruit.  In Marke -tot slot- is er boerenmarkt op de kinderboerderij.

Mijn agenda voor de week

van 17 tot 23 september