Weekoverzicht

- 19 juni

Het parlementair jaar gaat opnieuw een drukke periode in alvorens de zomervakantie wordt aangevat.  Dat maakt dat heel wat dossiers de komende weken de revue zullen passeren.  Om goed voorbereid te zijn bekijken we met CD&V-collega's en medewerkers hoe een aantal dossiers zich aandienen en welk standpunt we hierover zullen innemen.

's Avonds is er in Kortrijk opnieuw voorbereidend overleg voor de 'Frisse ideeëndag' die onze CD&V-afdeling op 2 juli organiseert in Budafabriek.

- 20 juni

Zowel de commissie Financiën als het bureau van de Panamacommissie houdt de hele dag bilaterale overlegemomenten om de standpunten van de verschillende fracties dichter naar elkaar te brengen.  Het kneedwerk is nodig om spoedig te kunnen landen met een aantal conclusies en dossiers.

's Middags komt de cederwerkgroep Zingeving & Ideologie bijeen voor een duoloog over Europa.

- 21 juni

Op het kabinet van Minister Hilde Crevits komt het West-Vlaams Parlementair Overleg bijeen.

Ook de veelbesproken vzw Pensioenkas van de Kamer komt bijeen via een vergadering van de Raad van Bestuur om de misbruiken van personeelsleden boven te spitten en onmogelijk te maken in de toekomst.

In Kortrijk is de eerste fase van de verlaging van de Leieboorden afgerond.  Tijd voor een round-up en vooruitblik op wat komen gaat.

- 22 juni

De wekelijkse fractievergadering en plenaire zitting bepalen in grote mate de donderdagagenda.  Ondermeer fiscale fraude, de inkomensgarantie voor ouderen en de reglementering van Langetermijnsparen worden besproken.

's Middags is er ook overleg over economische analyse en wetgevende consequenties.

- 23 juni

In de voormiddag neem ik de tijd om wat werk voor de vzw Tuinhier door te nemen.

Verder staan er een aantal afspraken op mijn secretariaat gepland.

In Kortrijk is er zomerbraderie op het Vandaeleplein en BUMP-festival op het Schouwburplein.

- 24 juni

De dag start met de Raad van Bestuur van Tuinhier in Gent.

Verder is er wijkzomerfeest op de Waterhoek in Heule, schoolfeest van basisschool Groenheuvel in Bellegem en H2O in Brugge.

In Diksmuide houdt de CD&V-afdeling haar jaarlijkse kipfestijn.  Ik ga er graag langs!

- 25 juni

Het Belgisch Kampioenschap Vlaamse Vinkenzang gaat door in Kortemark.  Dit vanaf het ochtendgloren en op voorwaarde dat het warme weer geen roet in het eten gooit.

Verder zijn er ook batjes in Roeselare met tal van activiteiten.

Mijn agenda voor de

week van 19 tot 25 juni.