Weekoverzicht

- 10 juli

Kortrijk vormde in 1302 het slagveld voor de Guldensporenslag en vormt traditioneel ook het toneel voor alle herdenkingsplechtigheden rond en in de aanloop naar 11 juli, de Vlaamse feestdag.   Op de Groeningekouter zijn er deze avond naar goede gewoonte de traditionele plechtigheden.  Maar ook in de marge hiervan, op andere plaatsen in de stad valt heel wat te beleven.

In de loop van de dag staan er ook twee interne overlegmomenten gepland.

- 11 juli

De Vlaamse feestdag brengt ook vandaag de nodige plechtigheden met zich mee.  Zo zijn er in Kortrijk en de deelgemeentes heel wat straat- en buurtfeesten.  Een duidelijk signaal dat Vlaanderen er bovenal is om te verenigen en niet om te verdelen.

- 12 juli

Het parlementair jaar gaat haar laatste weken in en dat brengt traditioneel heel wat commissiewerkzaamheden met zich mee.  Hangende wetsvoorstellen en -ontwerpen moeten nog worden besproken, rapporten moeten gefinaliseerd worden en prangende vragen worden nog vlug aan de respectievelijke Ministers voorgelegd.

Vandaag komen we met het bureau en de commissie Panama Papers bijeen om het definitieve rapport af te toetsen met de experten en ter stemming voor te leggen.

In de commissie Infrastructuur is er dan weer een boeiende hoorzitting over de toekomst van Proximus met vertegenwoordigers van het management en de raad van bestuur.

- 13 juli

Kamerfractievergadering en plenaire zitting zijn de traditionele ingrediënten voor een geslaagde parlementaire donderdag.  Tussendoor heb ik ook heel wat gesprekken om een aantal dossiers vlot te trekken.

- 14 juli

Op vrijdag is er commissie Financiën met bespreking van wetsontwerpen en een hele reeks vragen aan Minister Van Overtveldt.

's Avonds is er Les Délices du Sud op de Kortrijkse Veemarkt en Heule Conzee.

Ook de Bellegemse Harmonie organiseert een afsluitende activiteit om het werkjaar in stijl af te ronden.

- 15 juli

Om de veelheid aan dossiers -die dezer dagen de revue passeren- de baas te kunnen, is ook het nodige studiewerk van belang.  Ik neem daar vandaag de nodige tijd voor.

Ook de achterstallige correspondentie moet dringend worden afgehandeld.

- 16 juli

Op Aalbekeplaats staan zomerconcerten op de agenda.

Tussen Kooigem en Sente, de twee uiterste punten van Kortrijk, zijn er wandel- en fiets(zoek)tochten met als afsluiter een barbecue in Sente.

Mijn agenda voor

juli en augustus.